SKLEPNO DEJANJE 22. IZDAJE FESTIVALA JAZZ CERKNO

Nedelja, 21. maj 2017

Težko bi si predstavljali boljšega zaključka 22. izdaje festivala Jazz Cerkno: polno prizorišče, navdušeno občinstvo, odlični koncerti in več kot zadovoljni glasbeniki. 

Zaključni sobotni dan je ponudil zelo zgoščeno dogajanje, saj so poleg večernih koncertov na sporedu bili tudi številni spremljevalni dogodki. Že ob enajstih dopoldne smo slišali sklepni koncert otroške glasbene delavnice, ki je letos potekala pod naslovom »Vodno vódena glasbena delavnica«. Štirinajst tečajnikov je predstavilo nadvse zabavno in inventivno ustvarjanje glasbe s tako ali drugačno pomočjo vode. Sledila je okrogla miza Nove Muske in našega festivala pod naslovom »Novi jazz in improvizirane godbe v spletu medijev«. Na omizju so številni glasbeni uredniki in novinarji podali svoja mnenja o spreminjajoči se medijski krajini v povezavi s spremljanjem jazzovskih in improviziranih godb. 

Na koncertu v glasbeni šoli sta nastopila ameriška kitaristka Mary Halvorson in bobnar Thomas Fujiwara. Navdušila sta z izjemno usklajenim igranjem tenkočutnih skladb, v katerih sta briljirala tako z iskrivimi solističnimi vložki kot z občutkom za skupinski zven. Oba sta zvečer nastopila na glavnem odru kot del Tomeka Reid Quarteta, v katerem je poleg vodje, čelistke Tomeke Reid, še kontrabasist Jason Roebke. Kvartet je omrežil poslušalstvo s krhko glasbo na meji klasike in jazza. Iz občutene interpretacije se je čutila posvečenost vseh štirih glasbenikov, ki so se spretno izmenjavali v solističnih vlogah, a vedno z idejo medsebojne interakcije na prvem mestu. 

Po tem koncertu in pred zadnjim smo pred prizoriščem na uličnem koncertu slišali mlado novogoriško zasedbo Nesesari Kakalulu, ki se zelo po svoje loteva afrobeata. 

Sobotni večer je sicer uvedla nova zasedba naše v tujini priznane pianistke Kaje Draksler. Na edinem slovenskem koncertu je predstavila svoj razširjeni oktet, torej nonet, ki je sugestivno predstavil njeno drzno raziskovanje povezav med jazzom, klasiko, improvizacijo in uglasbeno poezijo. Čast, da odigra vlogo sklepnega dejanja 22. izdaje festivala Jazz Cerkno, je pripadla finskemu trio Mopo. Mlada zasedba saksofonistke ter basista in bobnarja je odigrala svojo sočno in dinamično vizijo jazza, ki občasno temelji na idejah in tudi zvočnosti punka, občasno pa na premišljeni rabi improvizacije. Občinstvo so naravnost očarali s predano igro in duhovitimi dovtipi ter tudi s pohvalami na račun Cerknega, domačinov in našega festivala. 

Številni obiskovalci in tuji organizatorji so pohvalili izbor in kakovost nastopajočih, odličen zvok in splošno vzdušje. Vse to je več kot dovoljšen razlog, da že nestrpno čakamo na 23. izdaja festivala v letu 2018.


Mario Batelić




Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

petek
19.04.2024
1°C / 16°C
sobota
20.04.2024
5°C / 16°C
nedelja
21.04.2024
0°C / 16°C