SOČNA IN MOČNA GLASBA OD NEOBOPA PREK SWINGA DO BLUESA ZA ZAKLJUČEK FESTIVALA JAZZ CERKNO

Nedelja, 20. maj 2018

Že vrsto let je sobotni dan na mednarodnem festivalu Jazz Cerkno najbolj nabit z dogajanjem, saj poleg glavnega programa potekajo še številni spremljevalni dogodki. Že ob enajstih dopoldne so udeleženci otroške delavnice z omamnim muziciranjem na gonge in pojoče sklede malo zasanjali, malo pa predramili poslušalstvo, ki se je zavedalo, kako pisan festivalski dan ga čaka … Sledila je debata oziroma podmizje, ki ga tradicionalno pripravljata spletna revija Nova Muska in festival Jazz Cerkno. Tema pogovora je bila kot nalašč za naš festival, saj so se novinarji in glasbeniki menili o participaciji v godbah. Saksofonist Boštjan Simon je poudaril občutek podpore lokalnega prebivalstva, ki ga glasbeniki takoj začutijo v Cerknem, medtem ko to za druge kraje ni pravilo … Posnetek debate bo pozneje objavljen na spletni strani Nove Muske. 

Tokrat sta se v Glasbeni šoli v popoldanskih urah zvrstila dva koncerta. Najprej je na solističnem recitalu nastopila Satoko Fujii, japonska pianistka z izrazito pretanjeno igro, ki vešče krmari med klasično strogostjo in jazzovsko razvezanostjo. Trenutki meditativnih premolkov so se hipoma sprevračali v brbotajoče izbruhe, subtilno igro v notranjosti klavirja pa je hipoma nadgrajevala s silovitim brzenjem po tipkah. Sledil je sklepni koncert glasbene delavnice »Mladi raziskovalci I.« pod mentorstvom Dréja Hočevarja, na katerem je nastopil kvintet pianista Mihe Gantarja.
Večerni program je začel Igor Lumpert s svojo zasedbo Innertxtures, ki jo sestavljajo ameriški glasbeniki. Lumpert, ki od leta 2000 živi in deluje v New Yorku, je z uigrano ekipo odlično ponazoril sožitje slovanske čutnosti in nadaljevanja jazzovske zgodovine z modernimi, neobopovskimi prijemi. Kvartet je še zlasti navdušil v umirjenejših, kompleksnejših skladbah. Sledil je nastop več kot 50 let delujočega nizozemskega ICP Orchestra, ki s kančkom humorja in hudomušnosti združuje improvizacijo s klasično kompozicijo. Zasedba pod vodstvom neformalnega vodje orkestra, bobnarja Hana Benninka je postregla z zanjo značilnim »nizozemskim swingom«, rahlo nepravilno in ritmično šekasto, a vseskozi zabavno in poučno reinterpretacijo omenjenega sloga. Navdušeno občinstvo se je še posebej zabavalo ob šaljivih napovedih in smešnem plesu čelista Tristana Honsingerja.
Za veliki finale in pravcati pok inventivnega odnosa do tradicije je poskrbel italijanski kvartet Roots Magic, ki preigrava klasike starega bluesa in modernega jazza. Izjemno uigran kvartet je ponudil sočno in skladno igro, znotraj katere sta na enakomeren in hipnotičen ritem kontrabasista in bobnarja pihalca razpletala mamljive in zapeljive nosilne melodije, ki so kar silile v pozibavanje. Medtem ko sta člana ritem sekcije ostajala trdna in neomajna v natančnem metronomskem ritmiziranju, sta si pihalca večkrat privoščila svobodnjaške solistične izlete in s tem podčrtala živost gradiva, ki ga je kvartet jemal iz preteklosti.

Živa preteklost, današnji pogled na zgodovino in njena času primerna reinterpretacija – vse to so tudi značilnosti našega festivala Jazz Cerkno, katerega 24. izdajo napovedujejo v času med 16. in 18. majem 2019. Se uidma!


Mario Batelić


FOTO: Jazz Cerkno

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

petek
29.03.2024
8°C / 15°C
sobota
30.03.2024
9°C / 19°C
nedelja
31.03.2024
8°C / 22°C