Vanja Hvala
Voditeljica programa
Dread Hunger, mešana žanrska socialna dedukcijska igra in kooperativna igra za preživetje spletnega razvijalca iger Friv2Online, je vstopila v vode za sprostitev z veliko pozitivnimi povratnimi informacijami in povečanim številom igralcev. Da bi osebno preverili razumnost odprave, smo se odpravili na britansko ladjo, pripravljeno za plovbo.
Vzdušje strašne lakote je enostavno razumeti, če poznate mistični triler dana Simmonsa teror ali njegovo istoimensko filmsko priredbo. Januarja 1848 je jadralna in parna fregata Vendigo odplula iz pristanišča v Londonu in se odpravila na Arktiko, na Severozahodni prehod, ki povezuje Tihi in Atlantski ocean.
Odpravo sestavlja osem članov posadke: kapitan ladje, navigator, član kraljevskih marincev Velike Britanije, inženir, zdravnik, ladijski kuhar, Kaplan, dodeljen na krovu, in lovec - predstavnik avtohtonih ljudstev Arktika, ki ga ekipa najde ob prihodu v večno zmrzal.
Na ozemlju ožine ima posadka Vendiga težave. Nenadna umirjenost ekipo preseneti in premoga skoraj ni več. Poleg tega je na deski zmanjkalo hrane. Mornarji so prisiljeni zapustiti ladjo, da bi napolnili zaloge in dobili gorivo za parni kotel, kar se na prvi pogled zdi izvedljiva naloga, saj je naokoli veliko taborišč drugih špediterjev in lokalnih živali.
Toda kot ponavadi težave ne pridejo same: taborišča so zapuščena in vegetirajo v pustoši, lačni volkovi in ogromen polarni medved, lačen človeškega mesa, se sprehajajo po ledenikih. Bliža se nevihta in če ekipi v naslednjih dneh ne uspe izvleči Vendiga iz ožine, vse člane odprave čaka nezavidljiva usoda.
Toda glavna težava je v sami posadki. Nekaterih prisotnih uspeh operacije očitno ne zanima. Ta nekdo je uničil zaloge premoga in ukradel ves smodnik iz skrinje, usmeril ladjo v ledeno goro, medtem ko je posadka iskala obalo, in naložil to past na palubo, ki je prebodla nogo nesrečnega kaplana.
Kdo ureja vse te spletke? Kateremu članu posadke je najbolje, da ne obrnete hrbta? Koga je treba še posebej pozorno spremljati? Ali lahko zaupate kuharju, ki vodi kuhinjo? Ali marinec z nabito mušketo na pasu? Ali pa je morda sam kapitan znorel in želi vse obsoditi na strašno smrt v ledu? To morate ugotoviti.
Seje v Dread Hunger potekajo med štirimi in osmimi igralci, trajajo v povprečju približno pol ure, za sodelovanje v njih pa je potrebna glasovna komunikacija. Igra friv ponuja več strežnikov na izbiro in priročen brskalnik, ki ima filter po jeziku, pa tudi stopnjo treninga, v kateri bo igralec začutil več vlog, se seznanil z zapletom in osnovno mehaniko.
Na eni od treh stopenj, ki so na voljo v Dread Hunger, mora ekipa v nekaj dneh in nočeh krmariti po ladji skozi odsek ožine, na kopnem pridobivati hrano, premog in druge potrošne materiale, bližje koncu pa se bo na ladijski poti pojavila ledena gora, ki jo je treba razstreliti s tisto, skrito na ledeniški škatli nitroglicerina.
Vsi se igrajo iz prvoosebne perspektive in morajo računati na mehaniko lakote in mraza, ki se čuti ponoči in med plavanjem v ledeni Arktični vodi. Viri so zelo omejeni, hitro se izčrpavajo, rudarjenje, izdelava ali iskanje zabojnikov za oskrbo pa zahteva čas, zato mora posadka ukrepati hitro in skupaj.
Obstajata dve glavni delovni mizi: štedilnik za kuhanje užitnih izdelkov in obrtni stroj. Nekatere vrste orožja, orodja, streliva, pasti, vrečk so na njem narejene iz ostankov, silicija, smodnika in lesa, ki jih najdemo na ledeniku. Zunaj delovne mize lahko vsak član odprave zgradi ogenj samo iz palic in kamnov, da hitro ocvrti meso in se ogreje.
Na ladji je orožarna, katere koda sprva nikomur ni znana, zapiski z njenimi drobci pa so raztreseni na nepričakovanih mestih. V kapetanski kabini je kapitanska skrinja, katere ključ gre igralcu, ki zmaga v pokru - na začetku vsake seje celotna ekipa sedi za skupno mizo in sodeluje v igri s kartami.
Poškodovanega, a zavestnega lika lahko odnesemo na pograd, tako da počiva in se postavi na noge. Pokojni igralec se pošlje v kazensko celico. Njegova naloga je prepričati tovariše, naj uporabijo kostni ključ in ga izpustijo iz celice. Če igralec umre drugič, bo njegova smrt dokončna.
V primeru, da je običajne hrane konec, se mornarji lahko svobodno ukvarjajo s kanibalizmom, pridobivajo meso iz trupel in Mesijo v dele telesa za kasnejšo uporabo. Kanibalizem kaznuje igralce-ko je enkrat okusil človeško meso, lik ne bo mogel več jesti navadne hrane.
V skupini osmih ljudi sta dva izdajalca, ki ju sistem naključno izbere. So obsedeni kultisti in njihov edini namen je preprečiti, da bi se odprava končala, četudi gre za ceno lastnega življenja.
Kultisti se obrnejo na črno magijo in s pomočjo obrednega kostnega rezila darujejo kri, da na enega od svojih tovarišev pošljejo neprehodno meglo ali čopor kanibalov. Lahko tudi vstopijo v duhovni svet, da začasno postanejo netelesni, in imajo nezemeljski vid, ki jim omogoča, da vidijo predmete skozi ovire in na velikih razdaljah.
Vision magic ne izda kultista in ne porabi energije, medtem ko drugi uroki zahtevajo, da izdajalec vrže mano. Da bi se vir uroka hitreje regeneriral, lahko kultisti zložijo kostne in lesene toteme. Njihovi šepeti so članom odprave popolnoma slišni, zato kultisti pogosto poskušajo izkoristiti trenutek, da se tiho odcepijo od ekipe in postavijo idola stran od njihovih oči in ušes.
Izdajalec ima na desetine načinov, kako odpravo obsoditi na neuspeh: lahko zastrupijo hrano ali tiho vbrizgajo zastrupljeno brizgo v ramo tovariša; uredite preusmeritev na ladji in obsodite posadko, da poišče vire za popravilo lukenj; uničiti zaloge premoga ali zaboditi raziskovalca v hrbet v najbolj nepričakovanem trenutku.
Toda najpomembnejše orožje izkušenih obsedencev je jezik: poskusite prepričati soigralce, da vas izpustijo iz kazenske celice po nenadnem napadu izdajalskega duhovnika, ko jim je že zgovorno orisal svojo različico dogodkov, v kateri se je čudežno boril proti tebi, ki naj bi ga čakal v temni jami.
Več težav, ki se pojavijo med odpravo in dlje ko izdajalci uspejo ostati v senci, več dvomov se poraja med člani posadke. Stopnja suma je izven obsega, nihče si ne upa poskusiti kuharskega kuhanja, nihče ne želi zaupati kapitanskemu krmilu in pustiti inženirja samega na ladji, prijetna atmosferska slika strašne lakote, obrazne animacije likov, Odličen zvok in vremenski učinki močno povečajo potopitev v ta paranoični kaos.
Vloge niso potrebne samo zaradi modela-vsak lik ima svoj nabor začetnih predmetov: marinec ima pištolo iz kremena, duhovnik ima lopato za iskanje zakopanih virov, navigator ima vohunsko steklo in svetilko, inženir ima sod premoga.
Poleg tega ima vsaka vloga edinstven pasivni bonus. Na primer, kapitan spretno manevrira z ladjo, kuhar bolje kuha, lovec hitreje dobi meso, zdravnik zdravi poškodbe učinkoviteje kot drugi. Na koncu odprave vsi udeleženci dobijo izkušnje, ki se pretvorijo v ravni, z rastjo katerih se njihove sposobnosti povečujejo.
Med pomanjkljivostmi igre friv lahko ločimo majhne nepravilnosti s teksturami, pomanjkljivosti v lokalizaciji in precej površen trening - do številnih mehanikov morate priti sami, usposabljanje za izdajalca sploh ni zagotovljeno.
V igri je prilagoditev, vendar so preobleke izključno plačljive, dogodkov, ki bi popestrili igranje, še ni. Poleg tega je Dread Hunger prenaseljen z igralci iz Azije. Več kot polovico tekem v brskalniku organizirajo oni, ostalo si delijo igralci, ki oddajajo v nemščini, francoščini in angleščini. Toda ruski lobi je redkost, ki pa vam ne preprečuje, da bi ustvarili svojega in se bo hitro napolnil z domačimi govorci vašega jezika.
Dread Hunger je eden redkih resnično obetavnih projektov socialnih odbitkov. Za razliko od senzacionalnega med nami je kontingent tukaj veliko manj strupen, komunikacija v živo pa igra eno ključnih vlog.
Orodja, kot so fantazija, iznajdljivost, zgovornost in logično razmišljanje, tukaj niso nič manj nevarna kot mesarski sekač ali lovski lok. Če iščete bolj odraslo psihološko zabavno igro kot med nami, si oglejte Dread Hunger.