OD PRAZGODOVINE DO LIRIČNEGA JAZZA ZA USPEŠEN ZAČETEK 24. IZDAJE FESTIVALA JAZZ CERKNO

Petek, 17. maj 2019

Trije odlični nastopi kot uvod v tridnevno »jazziranje«, ki se vsak tretji majski vikend odvije v Cerknem – takole bi lahko strnili vtise po uvodnem večeru festivala, ki je ime Cerknega ponesel v svet. Kot vedno, ima letošnji program več poudarkov in eden med njimi je povezovanje jazza z drugimi zvrstmi, od punka do klasične glasbe. Slednja je bila v ospredju prvega koncerta, na katerem se je klarinetist in multi-inštrumentlaist Boštjan Gombač predstavil s Trobilnim orkestrom Slovenske filharmonije. Osrednji del programa je bilo delo Žige Staniča z naslovom Črna luknja, ki sicer vsebuje tudi Bachove in Mozartove skladbe, a v ospredju je bila avtorska Staničeva glasba. In kajpak tidldibab oziroma neandertalčeva piščal, na katero je Gombač zaigral. Z umetelnostjo, s katero je iz prastarega glasbila izvabljal nenavadne zvoke, je navdušil številčno občinstvo, ki je solista in ansambel nagradilo z močnim aplavzom in ovacijami.

Sledila je še ena pretanjena zvočna izkušnja, kakršna lahko nastane na koncertu improvizirane glasbe. Trio Stoffner / Lovens / Mahall je uprizoril ubrano skupinsko muziciranje, znotraj katerega so imeli vsi enakopravno vlogo. Čeprav so bile skladbe ustvarjene na licu mesta in so bile njihove prvine slišati krhke in kakor da lebdeče, je trio veščih glasbenikov te prosto plavajoče odkruške sproti krotil in jih umeščal nazaj v trdni tok osnovne skladbe.

Zaključek slogovno razgibanega večera je pripadel novi zasedbi kitarista Sama Šalamona z imenom Rotten GirlZ. V slovensko-italijanskem kvartetu je Šalamon tokrat prebiral strune električnega basa. Družbo so mu delali italijanski pihalec Achille Succi, bobnar Bojan Krhlanko in pevka Eva Poženel. Slednja je bila zadolžena za ekspresivne vokalizacije, v katerih se je z lahkoto gibala od mehkobnih pasaž do krikov, kar se je enkratno ujelo z mestoma punkovsko naostreno, a dostikrat tudi izrazito melodično glasbo kvarteta.
Uvodni festivalski večer je ponudil poučen in širok zvočni lok, v katerem so nas glasbeniki popeljali od pradavnine prek sodobnih zvočnih eksperimentov do liričnega jazza z vplivi popularne glasbe. 

Mario Batelić

Foto: Tomi Peternelj

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

ponedeljek
21.10.2024
11°C / 23°C
torek
22.10.2024
8°C / 22°C
sreda
23.10.2024
11°C / 23°C