ZAKLJUČEK TRIDNEVNIH JAZZARIJ V CERKNEM Z BOGATIM IN RAZNOVRSTNIM PROGRAMOM

Nedelja, 20. september 2020

Obletniška izdaja festivala Jazz Cerkno, ki letos obhaja 25 let obstoja, se je včeraj sklenila s celodnevnim programom, ki je lepo povzel smernice tega dolgoživega vsakoletnega glasbenega srečevališča. Če bi se želeli malo pošaliti, bi rekli, da so otroci improvizirali, muzičisti pa so se igrali, in v bistvu ne bi bili toliko daleč od resnice …

Namesto sklepnega koncerta otroške delavnice, ki letos ni bila izpeljana, smo dopoldne slišali interaktivni koncert za otroke, ki ga je vodil J.C.T. oziroma Jazz Cerkno Trio. Boštjan Gombač, Blaž Celarec in Žiga Golob so z zabavnimi in poučnimi nagovori vodili otroke skozi spontano muziciranje. Sledila je okrogla miza revije Nova Muska z naslovom »Živa muzika med korono«, ki je izpostavila pereča vprašanja, na katera bodo morali na državni ravni odgovoriti, če se naj koncertna scena ohrani pri življenju.


Po popoldanskem koncertu iz programa Mladi raziskovalci III, ki je bil predvajan po spletu, so nas zvečer na glavnem odru čakali trije koncerti in eno premierno predvajanje video koncerta. Za slednje je poskrbela domača zasedba Dré A. Hočevar [Container Doxa], ki je pripravila zanimivo animacijo k svoji eksperimentalni in raziskujoči glasbi. Sledila je predstavitev kratke zvočne inštalacije, nastale na Cerkljanskem zvočnem safariju, nato pa smo slišali koncert dua Ingrid Schmoliner & Hamid Drake. Izjemno usklajen tandem pianistke in bobnarja je predstavil nenavadno zvočno zmes prepariranega klavirja, minimalizma, jodlanja, vokalnih modulacij, tradicionalnih arabskih napevov in razburkane jazzovske ritmike. Hipnotično in sugestivno!
Švedsko-avstrijski kvartet Koma Saxo 4 je uprizoril pravcati ognjemet melodijskih in ritmičnih idej. Z nasekanim ritmom so podlagali izjemno melodične saksofonske linije, ki so se nato, sledeč tem ritmičnim namigom, prekucnile v bolj svobodnjaško igro, drobljenje začetnih tem ter se na koncu spet vrnile k osnovni temi, ki je kar klicala po požvižgavanju.


Na koncu je na oder stopil slovenski septet Oholo! in predstavil odmevni letošnji prvenec Mnogobolje. Zasedba samih izkušenih glasbenikov se je izkazala za imeniten kolektiv, ki se med igranjem pridno posluša in spretno reagira na odigrano. Lepe melodične linije so, podobno kot prej Koma Saxo 4, praviloma presekali s poglobljeno igro, medsebojno izmenjavo namigov in sugestij, z dodajanjem drobnih zvočnih momentov in okraskov … Odličen nastop slovenskih mladojazzovskih sil je bil nadvse primeren za obletniško izdajo festivala, Organizatorji so se na koncu zahvalili vsem, ki so pomagali in še posebej zvestemu občinstvu ter izrazili upanje, da se bo naslednja izvedba festivala zgodila med 20. in 22. majem 2021.


Mario Batelić
Foto: Marko Serafimovič


Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

torek
27.10.2020
14°C / 18°C
sreda
28.10.2020
6°C / 19°C
četrtek
29.10.2020
4°C / 18°C