IDRIJSKI SVETNIKI O POSLOVANJU KOMUNALE IDRIJA

Četrtek, 24. december 2020

Idrijski občinski svet je na včerajšnji virtualni seji največ časa namenil vsebinam, povezanim s poslovanjem, planom dela in spremembami cen podjetja Komunala Idrija. Po podatkih je razvidno, da se poslovanje podjetja izboljšuje.


Po besedah direktorice podjetja Komunala Idrija Brigite Šen Kreže je lanskoletno celoletno poslovanje izkazalo za 478.000 evrov minusa, v prvih devetih mesecih lanskega leta je bil negativen rezultat v višini 123.000 evrov, v prvih devetih mesecih letošnjega leta pa so zabeležili pozitiven rezultat v višini 411.000 evrov, ki vključuje tudi 205.602 evrov, ki jih je za nazaj poplačala občina iz naslova upravljanja s športnimi in kulturnimi objekti in 70.000 evrov iz državnega proračuna za kritje stroškov zaradi covid-19. A tudi če bi ti dve postavki odšteli, bi, kot je poudarila direktorica, podjetje v prvih devetih mesecih letošnjega leta še vedno izkazovalo pozitiven rezultat v višini skoraj 146.000 evrov.

Stroški storitev podjetja so bili nekoliko nižji kot lani, stroški dela nekoliko višji, donosnost celotnih prihodkov bistveno višja kot lani, delež stroškov uprave pa je upadel. Največjo razliko v poslovanju je podjetje zabeležilo na področju tržne energetike, ki je s 1. avgustom ni več v okviru dejavnosti podjetja. Pri gradbeni dejavnosti so prihajali za pokritje še računi za lansko leto, če tega ne bi bilo, bi ta dejavnost poslovala skoraj pozitivno, največja izguba pa se ustvarja v dejavnostih vzdrževanja občinskih cest, zimske službe in pri vzdrževanju javnih površin. 

Na koncu minulega leta so terjatve, obveznosti, krediti, limit in leasing podjetje bremenili za skupno okoli 981.000 evrov, do konca letošnjega novembra pa le še za 480.000 evrov, kar, po besedah direktorice, tudi kaže na izboljšanje poslovanja. Kot je povedala, se bo potrebno v začetku leta ponovno pogovarjati z bankami, saj sedanji limit velja le do konca marca 2021. Direktorica pa je med drugim opozorila tudi, da nekateri občani še vedno slabo ločujejo odpadke, zlasti embalažo, ki jo pogosto odvržejo kar v zabojnike za mešane odpadke.

Svetniki in svetnice, ki so se oglašali v razpravi, so se strinjali, da poročilo izkazuje pozitiven trend v poslovanju podjetja, večina je tudi pohvalila Abecednik ločevanja odpadkov, ki ga je Komunala objavila na svoji spletni strani. Opozorili pa so, da Komunala za nedoslednosti pri ločevanju odpadkov ne bi smela kriviti zgolj občanov, saj gre za skupen problem, ki bi ga morala reševati v sodelovanju z občani. Izpostavljen je bil tudi problem folije za bale, ki se ne sme odlagati v zabojnike za embalažo, ampak morajo uporabniki plačati, ko jo oddajo na odlagališču. Opozorilo se je nanašalo tudi na morebitne finančne posledice dejstva, da je Občina Cerkno cene storitev Komunale dvignila šele letos aprila, na nujnost rabe primerne ravni slovenskega jezika v dokumentu, na potrebno navedbo področij racionalizacije stroškov in iskanje notranjih rezerv, da ne bi rešitev finančnega stanja podjetja ne iskali v dvigu cen storitev.  


Metka Rupnik




Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

torek
01.10.2024
8°C / 19°C
sreda
02.10.2024
14°C / 19°C
četrtek
03.10.2024
12°C / 19°C