BEVK IN VRTOVEC O BAŠKI GRAPI

Četrtek, 25. marec 2021

Na nedavnem zasedanju Državnega bora je idrijski poslanec Samo Bevk na ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca naslovi obsežen sklop vprašanj povezanih s cestno povezavo skozi Baško grapo. V vprašanju je Bevk izpostavil celotno regionalno cesto, ki je ena najslabših v državi, brez osnovnih standardov. Cesta je izpostavljena številnim naravnim nesrečam.  Graparji, navaja Bevk,  izgubljajo potrpljenje; zgolj krpanje lukenj in nekatera večja dela, kot je bila sanacija plazu na Grahovem, so po njihovem mnenju premalo. Cesta je bila tudi večkrat zaprta za tovorna vozila in avtobuse. Ljudi v Baški grapi, še pove Bevk, je vedno manj. Predvsem mladi odhajajo v mesta, vasi se praznijo, območja se zaraščajo.

V samem odgovoru je Vrtovec zagotovil, da Baška grapa ni odrezana od Slovenije, ampak je del te države. Na regionalni cesti poteka ta trenutek več projektov. Zaključena je sanacija zidov in rekonstrukcija ceste Kneža, v tretji fazi pa je ureditev ceste skozi Podbrdo, ki naj bi bila zaključena v tem letu. V nadaljevanju je nanizal cel kup odsekov, ki so že v pripravi, ali pa se zanje pripravlja dokumentacija za posege na cesti v naslednjem petletnem obdobju. Še posebej je izpostavil, da se v letošnjem in naslednjem letu nadaljuje druga faza sanacije plazovitega terena na območju Grahovega. V investicijo vredno skoraj 4 milijone evrov je vključena tudi Občina Tolmin.





Manj prepričljiv pa je bil minister Vrtovec v odgovoru na dodatno Bevkovo vprašanje glede bodočega statusa železniške, tako imenovane Bohinjske proge.

V odgovoru je zatrdil, da država niti najmanj ne razmišlja, da bi tu razvila  industrijski tir. Kot pravi Vrtovec, se  se moramo o Bohinjski progi pogovarjati zlasti s stališča trajnostne mobilnosti in  turizma. Gre za edinstveno alpsko progo in v tej smeri se je pred pol leta že pogovarjal z županom Bohinja. Po ministrovem mnenju proga terja čimprejšnjo obnovo do te mere, da lahko dosežemo hitrosti vlakov v službi turizma. Kot še pove, je proga tudi s stališča železnic ena izmed redkih rentabilnih prog po kateri se potniki vozijo, še posebej v poletni turistični sezoni. To progo velja razvijati le v pomenu trajne mobilnosti in pa za razvoj turizma, je že zaključil minister v odgovoru Samu Bevku.



Ivan Seljak 


Fotografiji: Zidgrad Idrija, Edi Laharnar

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

nedelja
15.09.2024
9°C / 16°C
ponedeljek
16.09.2024
6°C / 19°C
torek
17.09.2024
9°C / 21°C