JAZZ CERKNO OSTAJA ZVEST RAZISKOVALNEMU DUHU
Sobota, 17. julij 2021
Petkov dan na festivalu Jazz Cerkno je bil vedno posvečen bolj raziskovalnim, eksperimentalnim pristopom in tako je bilo tudi včeraj. Z raziskovalno žilico so se na popoldanskem koncertu v Glasbeni šoli izkazali že mladi glasbeniki z rezidence, ki ima raziskovanje že v imenu. Govorimo seveda o programu Mladi raziskovalci, v sklopu katerega je letos svojo zasedbo Crucial Encounters predstavila mlada saksofonistka Brina Kren. Njen kvartet je odigral kompleksno delo, v katerega je kljub strogi strukturi umestila humorne in zabavne elemente, od mrmranja glasbenikov prek skupnega prepevanja do smejanja ...
Na glavnem odru nas je navdušil veteran Zlatko Kaučič, ki tokrat ni sedel za kompletom bobnov ali tolkal, pač pa je vodil 11-člansko slovensko-italijansko zasedbo Pogum pogumnih. Premierno smo slišali njegovo istoimensko suito, posvečeno aktivistom in protestnikom. Vanjo je Kaučič domiselno združil prvine rocka in jazza, razkošnega bigbendovskega zvoka, drzne improvizacije in angažiranih zvočnih odlomkov. Močno in mogočno je zazvenela nova glasba našega starega znanca, na trenutke veličastno in vihravo; vsekakor nekaj najboljšega, kar je Kaučič doslej predstavil na našem festivalu!
Sledil je dober odmerek hrupnega sožitja rezkih kitar, elektronike in razigranih bobnov, kakršnega je postregel avstrijski dvojec ALSO. V enem kosu odigrana večslojna skladba je pokazala na izjemno simbiozo bobnarke Katharine Ernst ter kitarista in elektronskega glasbenika Martina Siewerta. Spretno in usklajeno sta se sprehajala skozi hrupne pejsaže, v katerih je kitara cvrčala, bobni pa »sekali«. Čvrst in dodobra pregneteni glasbeni kolaž sta občasno umirjala z bolj lebdečimi domišljijskimi pasažami, ki so njuno glasbo odpeljale v popolnoma novo smer, da bi se spet v naslednjem hipu umirjenost umaknila silovitosti.
Za »piko na i« petkovemu raziskovalnemu laboratoriju zvoka je bila zadolžena ameriška trobentačica Jaimie Branch s svojo zasedbo FLY or DIE. Z abstraktnimi pasažami prepredene skladbe, v katerih je dominirala z efekti popačena trobenta, je Brancheva popestrila z zapetimi komadi, kriki, vzkliki in podžiganjem poslušalcev. Nemalokorat je svoje eterično krmarjenje po nezemeljskih zvokih zapeljala v bluzovske obrazce ali tiste starih delavskih pesmi, kar je besedilom s političnim sporočilom pridalo na neposrednosti in učinkovitosti.
Dogajanje zadnjega festivalskega dne se začne že zjutraj z nizom spremljevalnih dogodkov. Naj opozorimo, da bodo spričo neugodne vremenske napovedi vsi dogodki iz spremljevalnega programa potekali na rezervnih lokacijah. Tako se bodo od 10.30 dalje na glavnem odru odvili sklepni koncert otroške delavnice, koncert zasedbe CerknoPhonia Trio in okrogla miza Nove Muske, medtem ko pa bo koncert dua Martin Küchen / Samo Kutin v Glasbeni šoli namesto v Partizanski bolnici Franja.
Mario Batelić
Komentarji
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!