V KANALU VENDARLE "OBVOZNICA"?

Sreda, 03. november 2021

Direkcija za infrastrukturo ima v zadnjem času v Posočju kar veliko dela. Trem večjim naseljem, kjer je promet še vedno speljan skozi središče, so že obljubili obvoznice, resno pa se je začel premikati še četrti tovrstni projekt v Soški dolini.

Tolminu, Volčam in Mostu na Soči se bo tako prej ali slej pridružil tudi Kanal, ki bo slednja dva z izgradnjo morebiti celo prehitel. Tako bi bilo navsezadnje tudi prav, saj je od enega resnejših dokumentov s tega področja letos minilo 21 let. Julija 2000 je občinski svet pod vodstvom župana Zorana Madona namreč sprejel odlok o lokacijskem načrtu za obvozno cesto v Kanalu. 


Trasa kanalske obvoznice iz lokacijskega načrta

Odlok je bil posledica odločitve, da se za obvoz Kanala uporabi najkrajšo, najenostavnejšo in najcenejšo različico trase, ki bo, kakor poudarjajo njeni nasprotniki, zaobšla zgolj ožji center in ne celotnega naselja. Po besedah arhitektke Darje Slapernik je isti občinski svet prav zaradi nasprotovanja občanov od ideje nato naslednje leto neformalno odstopil. 

Projekt je pred slabimi petnajstimi leti znova obudil župan Andrej Maffi, vendar so dokumenti o obvoznici dočakali še tretjega župana oz. v tem primeru županjo – kljub temu pa v tem mandatu z deli še ne bodo pričeli, razlaga Tomaž Willenpart z Direkcije za infrastrukturo.

Izjava: Tomaž Willenpart 1

Kakor je še povedal Willenpart, lahko DRSI začne graditi tudi z nepravnomočnim gradbenim dovoljenjem, torej brez soglasja lastnikov zemljišč. Ko pa bo razpis za gradnjo na mizi pa bo šlo vse skupaj že kar precej zares.

Izjava: Tomaž Willenpart 2

Nekoliko so se postarali oziroma spremenili tudi razlogi za izgradnjo – če je okoli leta 1998 občane in tudi nekaj strokovnjakov najbolj skrbelo, ali bo kanalski most prenesel naval težkih tovornjakov, je dandanes govora le še o turizmu in z avtomobili zasičenem glavnem trgu.

Izjava: Tina Gerbec 1

Potek obvoznice je tako znan že dve desetletji. Po odločitvi, da obvoznice ne bodo speljali nad oziroma pod Kanalom, je obveljala različica, ki Sočo preči pri Merkatorjevi trgovini in se na glavno cesto znova vrne na sedanji lokaciji spomenika žrtvam NOB. Tega bodo prestavili, kakor je predvideval že prejšnji Projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja. 


Spomenik žrtvam NOB, kjer je predvideno štirikrako krožno križišče

Čeprav ne gre za isti projekt pa obenem z obvoznico potekajo tudi aktivnosti za odkup in rušitev objekta na Kidričevi 7.

Izjava: Tina Gerbec 2

Namen rušitve je razširitev ožine med slaščičarno Rafaelo in imenovano stavbo. Ker sodi stavba v varovalni pas ceste, se bodo dela opravljala v okviru vzdrževalnih del v javno korist, še pove Tomaž Willenpart

Ožina na Kidričevi ulici, ki jo bodo širili z rušitvijo stavbe na levi 

Ni pa obvoznica edina točka v občini Kanal, ki bo v naslednjem letu prišla na mizo uradnikov na Direkciji za infrastrukturo. V načrtu je tudi rekonstrukcija ceste Kanal–Lig.

Izjava: Tomaž Willenpart 3

Ker takšen projekt s projektiranjem in usklajevanjem z nosilci urejanja prostora vzame dobro leto dni lahko tudi v tem primeru kot najhitrejši možni datum začetka del navedemo začetek leta 2023. 

Primož Božič

Naslovna fotografija: Trasa bodoče obvoznice na desnem bregu; montažno skladišče podjetja Plastik se bo moralo umakniti.
















Izjava: Tomaž Willenpart 1
Izjava: Tomaž Willenpart 2
Izjava: Tina Gerbec 1
Izjava: Tina Gerbec 2
Izjava: Tomaž Willenpart 3

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

četrtek
12.09.2024
17°C / 20°C
petek
13.09.2024
11°C / 17°C
sobota
14.09.2024
10°C / 17°C