BRBOTANJE, PREBLISKI IN VIHARNE GODBE ZA SKLEP 28. FESTIVALA JAZZ CERKNO

Nedelja, 21. maj 2023

Zadnji dan festivala Jazz Cerkno je že od nekdaj bogat z dogodki, saj se poleg glavnega programa odvija tudi raznolik spremljevalni program. Ta se je začel že zjutraj, ob 10:30, z nadvse simpatičnim sklepnim koncertom otroške delavnice, katere udeleženci so tokrat muzicirali v »Utripu Afrike«. Kmalu zatem so se obiskovalci odpravili na »Jazzohod« – enourni pohod, na koncu katerega je v cerkvi v Šebreljah bobnar Gal Furlan pripravil meditativni koncert.

Popoldne smo slišali zanimivo debato z naslovom »Glasba in nove medijske tehnologije«, ki je del projekta »Digitalni vlak za slovensko glasbo«. Kmalu zatem smo bili v glasbeni šoli priča izjemno tenkočutnemu in intenzivnemu koncertu dua violinistke Ane Kravanja in pianistke Elisabeth Harnik, ki sta s pretanjeno in občuteno igro pričarali »Vrtince minljivosti«, kot se imenuje njun skupni album.

Uvodni koncert večernega programa je pripadel zvezdniški vseženski zasedbi Tiger Trio, ki ga sestavljajo priznane jazzistke Myra Melford na klavirju, Nicole Mitchell na flavti in Joëlle Léandre na kontrabasu. Ameriško-francoska zasedba se spretno giblje med konvencijo in inovacijo, saj so vse tri glasbenice enakopravno posegale v navidez čvrsto strukturirano zgradbo skladb in jo rahljale z domiselnimi solističnimi vpadi. Slišali smo poduhovljene solo izlete in nenavadne vokalizacije, ki so se raztezale od čebljanja do mantričnega ponavljanja zlogov vse tja do petja, podobnega opernemu.

Zvočno raziskovanje se je nadaljevalo z avstrijsko-nemškim tandemom klaviaturista in bobnarja Elias Stemeseder / Christian Lillinger, ki sta predstavljala projekt PENUMBRA. Mikavna glasba je imela večidel koncerta v ospredju pulzirajoči ritem, kakršnega ponavadi povezujemo s klubsko elektroniko, a nadgradnja je bila seveda v duhu improvizacije, eksperimenta in nove klasike. Izpod ritmičnega brbotanja je pronical zvok spineta, baročnega glasbila, ki je dobilo novo vlogo v kompleksni glasbi dua. Slišali smo namige tako na psihadeličen rock iz šestdesetih let, kakor tudi na nemški krautrock in na freejazzovski pianizem v slogu Cecila Taylorja.

Večer in s tem tudi festival je sklenil turško-grški trio Konstrukt s posebnim gostom, saksofonistom Rodrigom Amadom. Koncert so glasbeniki začeli z bolj svobodnjaško godbo, ki je mestoma zazvenela v slogu spiritualnega jazza, s številnimi premolki in veščim ustvarjanjem napetega pričakovanja. Kasneje pa so vse pogosteje zvočno sliko bogatili tradicionalni ljudski inštrumenti iz mediteranskega območja, a tudi hreščeči elektronski zvoki,  rezka električna kitara in zamaknjeno repetitivno pripevanje, kar je vse skupaj skladbe dodatno obarvalo. Pridušeni ognjemet, ki je ves čas tlel pod površjem, je le hipoma vzbrstel v ospredje, a se kaj kmalu znova umaknil v drugi plan in glavno besedo prepustil tenkočutnemu in precizno odmerjenemu skupinskemu muziciranju. Vzorčen primer interakcije med muzičisti, kakršno že od nekdaj gojijo na festivalu Jazz Cerkno. Ta se je za letos poslovil od številčne in navdušene publike ter že najavil datume za naslednjo, 29. izvedbo, ki bo od 16. do 18. maja 2024. 


Foto: Nada Žgank


Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

torek
09.09.2025
14°C / 25°C
sreda
10.09.2025
18°C / 20°C
četrtek
11.09.2025
16°C / 24°C