Maja Petrovčič Rupnik
Voditeljica programa
Uporaba vodika v industriji in transportu je v tem trenutku v senci mnogo bolj podpiranega in že tudi razširjenega energenta zelene prihodnosti – elektrike – a vendar bo v prihodnjih letih in desetletjih postal pomemben dejavnik na svetovnem trgu.
Letošnji julij je bil s stališča vstopa Slovenije na trg izdelave, skladiščenja in uporabe vodika prelomen mesec. V roku nekaj zadnjih julijskih dni je bilo ustanovljeno Nacionalno združenje za vodik Slovenije, Eko sklad je objavil 10-milijonski razpis za nepovratna sredstva za nakup novih avtobusov na električni pogon ali na vodik za izvajanje javnega potniškega prometa in prevoz šolarjev, Holding slovenskih elektrarn pa je podpisal dogovor o financiranju, ki je tudi uradno zagnal projekt Vodikove doline Severnega Jadrana.
Pomembni točki vodikove doline, ki obsega območje Hrvaške, Slovenije in Furlanije-Julijske Krajine, bosta tudi cementarna Salonit Anhovo in novogoriške Ecube, ki že desetletje razvija tehnologije na področju vodika.
Projekt nam je predstavila Jerneja Sedlár, ki na Holdingu slovenskih elektrarn dela na projektu vzpostavitve Vodikove doline Severnega Jadrana.
Pomemben del Vodikove dolina Severnega Jadrana na slovenskem ozemlju, bosta tudi cementarna Salonit Anhovo in novogoriško podjetje Ecubes.
Holding slovenskih elektrarn je pred dobrima dvema tednoma podpisal pogodbo o evropskem sofinanciranju projekta, kar pomeni, da se sedaj zadeve začnejo odvijati zares.
Foto: vir STA
Primož Božič
Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!