RAZVOJNA EKIPA ELEKTRIČNE SAMOKOLNICE IZ LEVPE DOSEGLA PRVI CILJ

Sreda, 28. februar 2024

Pred natanko tremi leti smo na naših radijskih valovih predstavili ekipo mladih in zagnanih strokovnjakov, ki je v prostorih nekdanjega podjetja Levplast v Levpi razvijala oziroma konstruirala električno samokolnico - Karjolo

Tedaj je bila ekipa sicer tik pred tem, da s svojo pogruntavščino odide na trg, vendar so bile po našem obisku potrebne še nekoliko večje spremembe pri elektronskem krmilniku, ki je prodajo prvih primerkov zamaknil v leto 2022. 

V tem času so uspeli opozoriti nase in, kakor povedo, je znak uspeha tudi to, da so jih začeli kopirati drugi proizvajalci električnih samokolnic. 

Kakor je v pogovoru povedal idejni vodja ekipe Marko Makarovič, so s trenutnim izdelkom dosegli tisto, kar so si na začetku projekta zadali – da izdelajo električno samokolnico, ki jo bo preprosto uporabljati in se po izgledu skoraj ne bo razlikovala od običajne samokolnice.

Slednje jim je uspelo celo tako dobro, da so jim v trgovinah svetovali, naj samokolnico nekako označijo, da je električna, saj ob površnem pogledu tega sploh ni opaziti.

To so nedvomno sladki problemi ekipe mladih strokovnjakov, ki pa seveda ne počiva na lovorikah.

POGOVOR: Marko Makarovič

Karjolo je danes mogoče kupiti kakor vsak drug tehnični izdelek, zasluge zato pa ima tudi Mateja Treven ki je po tem, ko so fantje opravili svoje delo na področju tehnike, morala še precej časa vložiti, da se je Karjola lahko pojavila na policah.

Potrebna je bila pridobitev certifikatov SIQ, predvsem na področju varne uporabe, obenem pa so vložili tudi zahteve za patentno zaščito posameznih delov, med njimi tudi denimo sistema prevoza na avtomobilski kljuki, ki poleg prtljažnika, s katerim lahko breme na Karjolo naložimo tudi pred kolo, sodi med njeno dodatno opremo. 

POGOVOR: Mateja Treven

Resnično pozitivno pri vsej zgodbi pa je tudi to, da je Marko Makarovič k projektu uspel pritegniti mlade strokovnjake iz Levpe in okolice. Eden njih je tudi Jakob Skrt, ki je tisti član ekipe, ki Karjolo uči voziti in ubogati ukaze uporabnika, če lahko temu tako rečemo.

POGOVOR: Jakob Skrt

Število uporabnikov Karjole počasi, a vztrajno raste, eden prvih je bil tudi Franci Avšič iz okolice Maribora, ki je zanjo izvedel v neki reviji in to še preden je stekla "serijska" proizvodnja in prodaja.

Kakor je povedal, Karjola ponuja natanko to, kar obljublja, pohvalil pa je tudi ekipo, ki je ob težavah s krmilnikom hitro posredovala in napako odpravila. 

Kakor je dejal, osnovna uporaba ni zahtevna, v vsakem primeru pa ima uporabnik na voljo nastavitve, v katerih lahko nekatere parametre (denimo hitrost vožnje) spreminja.




Primož Božič

Naslovna fotografija: Arhiv ekipe Karjola

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

petek
16.08.2024
20°C / 35°C
sobota
17.08.2024
21°C / 34°C
nedelja
18.08.2024
20°C / 30°C