DRUGI DAN FESTIVALA Z NAVDIHNJENIM PLAPOLANJEM MED ZRAČNO SPIRITUALNOSTJO IN PRIZEMLJENO PLESNOSTJO

Sobota, 18. maj 2024

Petkov festivalski dan je postregel s pestrim dogajanjem, saj se je poleg glavnega programa odvilo kar nekaj dogodkov iz spremljevalnega. Začelo se je že ob 16.00, ko je v glasbeni šoli potekala predstavitev knjige »Dobro jutro, džezerke« Jasne Jovićević, srbske glasbenice, ki bo na istem prizorišču nastopila v soboto popoldne s solo recitalom. Po kratki predstavitvi knjige, v kateri je avtorica razgrnila svoje raziskovanje o neravnopravnem položaju jazzistk v državah nekdanje skupne države, je sledil zanimiv pogovor, ki ga je vodil Miha Zadnikar.

Nato je v isti dvorani sledil koncert Gal Golob Tria, ki je bil izbran za letošnjo rezidenco Jazz inkubator. S še dvema kolegoma iz Berlina, kjer dokončuje študij, ter tudi z gostom Markom Črnčecem na klavirju proti koncu koncerta, se je Golob izkazal kot zelo perspektiven skladatelj, ki je vešče povezal staro slovansko folkloro, klasično glasbo in moderni jazz.


Po izhodu iz stavbe je obiskovalce pričakal mladi, a zelo zagnan cerkljanski TačMi Brass Band, ki je na različnih lokacijah po Cerknem in kasneje tudi v premorih med koncerti iz glavnega programa veseljaško in poznavalsko odigral splet dobro znanih viž. Slišali smo povečini predelave pesmi iz Makedonije, ki jih je sem ter tja bend začinil še s kako pop-rock uspešnico.

Glavni program se je začel s koncertom italijanskega tria The Elephant pod vodstvom trobentača in elektronskega glasbenika Gabrieleja Mitellija. Ob izjemno razpoloženem vibrafonistu in natančnem bobnarju je Mitelli v zvočno sliko dodajal enkrat nenavadne elektronske zvoke, šumenja in pokljanja, drugič pa predirljive linije na trobenti. Trio je navdušil z izredno pestrim naborom pristopov in žanrov ter podžanrov – od hard bopa in atmosferične psihedelije tja do elektronskega eksperimenta ter celo popa.

Sledil je nastop dunajskega tria Radian, ki ima kultni status tako med ljubitelji novega jazza kot tudi eksperimentalne glasbe. Vešče prehajanje med analognimi in digitalnimi zvoki, med zračnimi pasažami in radikalno glasnega, kar kaotičnega zvoka, je trio izvedel nonšalantno, kot ga gre za otroško igro, ne pa za zahtevno usklajevanje med naravnimi zvoki kitare, basa in bobnov z elektronskimi posegi, ki so njihove zvoke predrugačili do nerazpoznavnosti.

Vse skupaj je bilo podobno magičnemu ritualu, ki so ga spretno povzeli trije glasbeniki iz londonskega tria Ill Considered. S saksofonom, električnim basom, bobni in minimalno rabo efektov je zasedba očarala poslušalstvo z izjemno ubrano izvedbo in s skladbami, ki so ves čas plapolale med navdahnjenim spiritualnim jazzom in bolj energičnimi deli, ki so kar vabili na ples. Čeprav trio improvizira med samim koncertom in skladbe sestavlja kar sproti, se to niti najmanj ni poznalo, saj so skladbe delovale docela premišljeno, z jasnimi nosilnimi temami, razdelavami in zaključki. Ti so bili sploh zgodba zase, kajti na mestih, na katerih bi drugi glasbeniki nemara zaključili skladbo, se je bend šele ogrel in iz navidezne umirjenosti spet segel po višavah in intenzivnih medigrah. Nemara eden od festivalskih koncertov, o katerem se bo še dolgo govorilo ...


Avtor: Mario Batelić
Fotografija: Jože Požrl

 

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

četrtek
15.08.2024
20°C / 36°C
petek
16.08.2024
19°C / 36°C
sobota
17.08.2024
21°C / 36°C