Melita Pavšič Levpušček
Voditeljica programa
Na nedavnem posvetu o 4. razvojni osi in razvojnih izzivih regije, ki se je odvijal v državnem svetu v organizaciji komisije državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj ter na pobudo državnega svetnika Andreja Poglajna, so ponovno opozorili, da so območja ob 4. razvojni osi med razvojno najbolj dinamičnimi v Sloveniji, državna cestna infrastruktura pa razvojno zaostaja, še dodatno jo je poškodovala ujma 2023, zato je nujno potrebno pospešiti uresničevanje projekta 4. razvojne osi, ki je tudi razvojni projekt. Posveta so se udeležili predsednik državnega sveta, državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo, župani občin Cerkno, Idrija, Tolmin, Kobarid, Železniki, Gorenja vas in Škofja Loka ter predstavniki nekaterih poslanskih skupin in podjetij z Idrijskega.
Država
je že
pred leti tudi projekt 4. razvojne osi uvrstila v Resolucijo o
nacionalnih razvojnih projektih za obdobje 2007–2023. Kljub
dolgoletnim prizadevanjem lokalnega okolja sta Idrijsko-Cerkljansko
in Posočje še vedno brez ustrezne prometne povezave z osrednjo
Slovenijo in Gorenjsko ter glavnimi prometnimi tokovi po avtocestnem
omrežju, kar ta del
Slovenije postavlja
v neenakopraven
položaj, saj obstoječe prometne povezave omejujejo razvojni
potencial in generirajo razvojne težave. Posledice
so slabša povezljivost
prebivalcev, višji
transportni stroški gospodarstva in s
tem slabšanje njegove
konkurenčnosti ter težje pridobivanje kadrov, na
kar opozarja zlasti
gospodarstvo na tem območju, odseljevanje mladih in slabša prometna
varnost. Na tem
prometno nedostopnem območju tudi
ni razvite prometne
alternative.
Direkcija
za infrastrukturo in ministrstvo
za infrastrukturo sta v
preteklem obdobju na
območju 4. razvojne osi investirala v izgradnjo obvoznic,
rekonstrukcije mostov, križišč, geotehničnih in drugih ukrepov v
skupni vrednosti 93,9 milijona evrov. Trenutno je na območju 4.
razvojne osi aktivnih 27 samostojnih projektov s skupno izhodiščno
vrednostjo 357,6 milijona evrov. Župani občin ob 4. razvojni osi so
opozorili, da je poleg novogradenj treba veliko pozornosti in
sredstev nameniti tudi vzdrževanju obstoječih državnih cest in
križišč, na
Idrijskem tudi parkiriščem
za izločanje tovornih vozil, v Posočju pa
še v boljše cestne
povezave z Italijo.
Tudi
predstavniki prisotnih
poslanskih skupin so se
zavzeli za nadaljevanje aktivnosti na 4. razvojni osi. Za
pospešitev vlaganj na 4. razvojni osi bo zaključke
posveta
na eni izmed prihodnjih sej obravnavala komisija državnega sveta za
lokalno samoupravo in regionalni razvoj nato pa še plenum državnega
sveta.
Metka Rupnik (po SJ)
Foto: Državni svet
Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!