GODOVIČ - PO SLEDEH PRADAVNINE

Sobota, 14. september 2024

V tokratni oddaji smo ponovno obuli pohodne čevlje in se odpravili pohajkovat po idrijski občini. Nedeljski izlet nas je vodil po sledeh pradavnine, po poti pa smo spoznali Godovič in njegovo okolico. Ob poti so na ogled neverjetne stvaritve narave in človeka, in sicer kačja smreka, trasa feldbana, ostaline v arheološkem najdišču na Jelenšku in celo stopinje predhodnika dinozavrov. Po poti pa smo spoznali različne sogovornike, ki nam bodo predstavili zgodovino in današnji utrip Godovič. Na spletni strani Geoparka Idrija najdete natančne GPX koordinate, ki vas bodo popeljale od začetka do konca poti. Več pa izveste spodaj.

------------------------------------------------------

Pa se kar odpravimo na pot, in sicer z urejenega parkirišča v centru Godoviča se odpravite nazaj do glavne ceste, jo prečkate in nadaljujte ob cesti v smeri Idrije. Pot vas vodi do križišča, kjer pri znaku stop spet zavijte levo in se držite asfaltirane poti. Prispete do kapelice, kjer se usmerite na levo po klancu navzgor, mimo hiš, in spet pridete na križišče, kjer se spustite po desni strani navzdol in hodite vse dokler ne opazite Šebalski bajer, ki služi kot prijeten rekreacijski prostor. To nam potrdi tudi predsednik krajevne skupnosti Miha Rupnik, ki nam bo kot prvi sogovornik povedal nekaj več o Godoviču.

POGOVOR KRAJEVNA SKUPNOST

Foto: Geopark Idrija

Od godoviškega bajerja nadaljujemo naprej po poti, ki vodi mimo njega Ob vzpenjajoči se cesti na levi strani opazite več ostankov objektov, ki jih je italijanska vojska gradila ob koncu 20. let prejšnjega stoletja v okviru obrambnega sistema Alpskega zidu. Pri glavni cesti stojita usmerjevalni tabli. Za ogled ostalin nedokončanega železniškega predora iz leta 1917 greste levo po gozdni cesti, ki poteka vzporedno z glavno cesto. Skoraj 400-metrski nedokončan predor je prava tehnična znamenitost, vredna ogleda. Godovič ima zagotovo bogato zgodovino, kar nam je potrdil tudi domačin Jernej Rupnik.

POGOVOR O ZGODOVINI GODOVIČA

Foto: Zgodovinsko društvo Rapalska meja

Naša pot pa vodi naprej po glavni cesti Godoviča, pred seboj boste kmalu uzrli predor iz leta 1917, skozi katerega se vozimo še danes. Nekaj sto metrov pred predorom zavijete levo navzgor na stransko asfaltirano cesto. Ko prispete do prvih hiš, je med hišama na levi strani tisa izjemne velikosti in starosti, pot pa potem nadaljujemo naprej do kačje smreke. Danes si lahko ob tabli, ki opisuje omenjeni naravni spomenik, ogledate potomca mogočne kačje smreke, ki so ga domačini pred uničujočim neurjem uspešno razmnožili in ga posadili. V bližini kačje smreke pa najdemo tudi prav posebno dolino, kamor ljudje pridejo, da se naužijejo miru in dobre energije. Sanjava dolina oziroma Domačija Cenc je kmetija z energijskimi točkami in unikatno nastanitvijo. Alenka in Jože Cigale pravita, da v svoj košček raja z veseljem ob predhodni najavi sprejmeta vsakogar. Več pa prisluhnite v pogovoru.

OBISK SANJAVE DOLINE

Foto: Iz arhiva Sanjave doline

Kot ste lahko slišali v prispevku, je ustvarjanje z glino eden izmed najbolj priljubljenih načinov sproščanja ter spoznavanja samega sebe. V oktobru bodo v Sanjavi dolini v majhni skupini ponovno izpeljali delavnico s poglobljenim stikom z glino (saggar tehnika) v sodelovanju z energijsko podporo narave. Vabljeni vsi, ki ste pripravljeni delati na sebi in odkrivati svoj dar ustvarjanja v glini. Več informacij najdete na povezavi.

Iz Sanjave doline se odpravimo do glavne ceste Idrija–Godovič. V kolikor ste pripravljeni hoditi malo več, vam priporočamo še obisk hriba Jelenška – prazgodovinskega naselja z arheološkimi najdbami, starimi več kot 2500 let. Če bi pot na tej točki počasi zaključili, se lahko vzporedno z glavno cesto odpravite desno, po ločeni kolesarsko-sprehajalni poti do vasi Godovič, kjer ste pot začeli.

Konec avgusta so tudi godoviški gasilci v sodelovanju s krajevno skupnostjo pripravili prav poseben pohod, ki so ga poimenovali Jernejev pohod in skupaj z udeleženci so se podali do največjih zgodovinskih in naravnih znamenitostih Godoviča. Na poti nas je pozdravil tudi predsednik društva, Tadej Govekar in nam zaupal nekaj več o njihovem delovanju.

POGOVOR PGD GODOVIČ

Foto: Arhiv PGD Godovič

Današnje popotovanje pa bomo zaključili z zborovsko pesmijo, in sicer bomo obiskali Vokalno skupino Radost, ki v Godoviču deluje že več kot 30 let. Pojejo skladbe iz vseh celin, skladbe, ki so nastale v vseh umetnostnih obdobjih, posvetne, cerkvene, ljudske, skladbe slovenskih in tujih skladateljev. Do danes so prejele številne uspehe in priznanja na različnih tekmovanjih doma in po svetu.

Izbira repertoarja je v rokah umetniške vodje, Damjane Vončina, ki je za Primorski val takole strnila pevski utrip vokalne skupine Radost.

POGOVOR VOKALNA SKUPINA RADOST

Foto: Arhiv vokalne skupine Radost

Maja Vojska

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!