Maja Petrovčič Rupnik
Voditeljica programa
V Vrtojbi se je včeraj zaključil 3. POPRI Startup izziv, intenzivna delavnica podjetništva za 250 srednješolcev osmih primorskih in treh zamejskih srednjih šol. Dolgoročni cilj je dogodek razširiti na vso državo in mednarodno, je dejala direktorica Primorskega tehnološkega parka Tanja Kožuh.
Tridnevna delavnica se je v ponedeljek in torek odvijala na petih lokacijah – v Novi Gorici, Kopru, Idriji, Sežani in Tolminu, od koder so tudi prihajali udeleženci. Na vseh lokacijah so se mladi pod vodstvom mentorjev v dveh dneh naučili, kako ideje hitro in učinkovito spremeniti v uporabne izdelke, storitve in poslovne rešitve:
je povedala Tjaša Jazbec, mentorica delavnic v Sežani in solastnica podjetja Scherz, ki se ukvarja s ponudbo liofiliziranih čilijev.
Pomemben sogradnik Startup izziva so podjetniki, ki mlade najprej mentorirajo, nato pa sestavljajo tudi komisije, katerim tri- do petčlanske ekipe predstavijo svoj podjetniški model.
Slednje je tudi vrhunec tridnevnega Startup izziva, je povedala direktorica Primorskega tehnološkega parka Tanja Kožuh. Za razliko od tekmovanja POPRI tu med ekipami ne izbirajo najboljših, ampak gre zgolj za nekakšno pripravo na POPRE:
Razlika s POPRI je tudi ta, da se ekipe, ki razvijajo podjetniško idejo, oblikujejo šele prvi dan dogodka, mladi se tako naučijo ekipnega dela oziroma tega, da podjetniško ekipo navadno sestavljajo posamezniki z različnimi ekspertnimi znanji.
Med desetinami ekip iz vse Primorske smo pred naš mikrofon ujeli štiri ekipe, ki so podjetniški model pripravili ob idejah orodja za vezanje trt; oblačilne aplikacije, ki svetuje, kaj obleči in nudi povezavo s krojači in šiviljami; pameten lonec za rože, ki sam zaliva rastlino in kovček s polnilcem za pametni telefon.
POGOVOR: Plantie - orodje za vezanje trt
POGOVOR: Suitelligence in The one for you - oblačilna aplikacija in kovček s polnilcem
Vse omenjene ideje so prišle iz resničnih potreb razvijalcev, tudi Tanja Kožuh potrjuje, da je to skupni imenovalec vseh idej, poleg precejšnje zavesti o trajnosti produktov.
Gospodarstvo tovrstne dogodke in podjetniške inkubatorje nasploh pri nas še premalo podpira, je še dejala Tanja Kožuh, v tujini je to stalna praksa in način, kako podjetje nekaj vrne okolju, iz katerega je izšlo:
Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!