Maja Petrovčič Rupnik
Voditeljica programa
Katja Brišar
Tehnična urednica programa
V torek je na Območni obrtno-podjetniški zbornici v Ajdovščini potekala Borza lokalnih živil Vipavske doline, ki jo je organizirala Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina v sodelovanju z Območno obrtno-podjetniško zbornico Ajdovščina. Dogodek je povezal lokalne kmete s kupci, med katerimi so bili gostinci, vrtci, šole in druge ustanove. Namen borze je bil spodbujati dolgoročna partnerstva, ki temeljijo na osebnih stikih.
Borza je potekala v obliki hitrih sestankov, kjer so pridelovalci predstavili svojo ponudbo, kupci pa izrazili svoje potrebe. Zakaj takšna pobuda pa Marko Rondič, direktor Območno obrtne-podjetniške zbornice v Ajdovščini.
Sodelovanje med lokalnimi pridelovalci in kupci sicer že poteka, vendar je pogosto razdrobljeno – na primer, gostinci morajo obiskati več ponudnikov, da zagotovijo vse potrebne surovine za cel teden. Vsekakor pa je pomembno tudi to, da so količine pri posameznih proizvajalcih premajhne. Gostinstvo se nekako že pokrije, medtem ko pri javnih zavodih – vrtcih, šolah pride do težave zaradi količin. Namen borze je prav to zmanjšati razdrobljenost, omogočiti enoten prostor za povezovanje ter spodbuditi pridelovalce k specializaciji in povečanju proizvodnje, kar bi olajšalo dostopnost lokalnih sestavin za kupce.
Eden od poskusov povezovanja lokalnih pridelovalcev s kupci je bil izveden tudi prek spletne prodaje, vendar je bil po besedah Rondiča manj uspešen, saj borza omogoča neposreden stik med proizvajalcem in kupcem, kar ima ključno vlogo pri vzpostavljanju zaupanja in dolgoročnih poslovnih odnosov. Marko Rondič;
Na Regijski razvojni agenciji ROD Ajdovščina si želijo povečati sodelovanje med lokalnimi pridelovalci, gostinci in javnimi zavodi, pri čemer poudarjajo, da kljub pomanjkanju natančnih podatkov o trenutnem obsegu sodelovanja, verjamejo, da je možno ta povezovanja okrepiti v okviru sistemskih možnosti, ki bodo omogočile boljšo izrabo lokalnih virov in spodbudile na nek način tudi trajnostni razvoj območja. Zakaj želijo povečati sodelovanje na območju Vipavske doline, pa direktor Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina Bogdan Česnik?
Na Borzi so se predstavili ponudniki iz cele Vipavske doline, ki so kupcem ponudili širok spekter izdelkov, od sveže zelenjave in sadja, suhomesnih izdelkov, likerjev, marmelad, sokov, sirov in drugih mlečnih izdelkov, med inovativnimi pa so izstopali tudi izdelki iz na Vipavskem pridelane alge spiruline. Kakšen pa je bil odziv na to drugo izvedbo Borze lokalnih živil Vipavske doline, Bogdan Česnik.
Borze pa se je udeležilo okrog 20 predstavnikov, tako iz vrtcev in šol kot tudi iz gostinstva.
Na Borzi v Vipavski dolini so se predstavili različni ponudniki, med njimi tudi Kmetija Marc iz Ustij, ki je lani odprla inovativno samopostrežno trgovino. Na kmetiji so postavili mobilno hiško - trgovinico, v kateri so na policah postavljeni različni izdelki, ki jih stranke lahko enostavno izberejo, si same napišejo račun in opravijo nakup brez prisotnosti prodajalca. Kmetija je z odprtjem te trgovine uvedla nov pristop, ki se je izkazal za zelo uspešnega. S kakšno ponudbo pa so se predstavili na Borzi pa Mateja Marc.
Kmetija Marc sodeluje z lokalnimi trgovinami, večino sveže zelenjave in sadja pa prodajo kar v lastni trgovinici. Vsekakor pa so odprti tudi za povečanje pridelave, v kolikor bi bil interes za odkup s strani gostincev. Kaj pričakujejo od dogodka pa Mateja Marc.
Med potencialnimi kupci na borzi je bil tudi gostinec Denis Ibrišimovič iz gostilne Podfarovž, ki že zdaj v veliki meri uporablja lokalne izdelke, tako v vinski kot kulinarični ponudbi. Kaj pa Denis meni o taki vrsti dogodka?
Med udeleženci je bila tudi organizatorka prehrane iz Otroškega vrtca Ajdovščina Blanka Samec, ki je povedala, da že zdaj vključujejo kar nekaj lokalnih pridelkov in izdelkov v svoje jedilnike ter si želijo tega še več. Blanka Samec o dogodku;
Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina sicer na več načinov spodbuja sodelovanje lokalnih pridelovalcev in kupcev, med drugim tudi s spletno stranjo Tržnica na borjaču ter z blagovno znamko Vipavska dolina.
Borza lokalnih živil Vipavske doline je še en korak k krepitvi povezovanja med lokalnimi pridelovalci in kupci, kar omogoča trajnostni razvoj območja in večjo dostopnost svežih lokalnih izdelkov. Dogodek je dokazal, da so osebni stiki ključni za uspešno sodelovanje ter širitev možnosti za lokalno ponudbo v gostinstvu, šolah in vrtcih.
Ana Štokelj
Foto: ROD Ajdovščina
Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!