Vanja Hvala
Voditeljica programa
Z odprtjem razstave »Na novi stari poti – zadnje desetletje festivala«, ki dokumentira zadnjih deset let vizualne identitete festivala Jazz Cerkno, se je začela letošnja obletniška, že trideseta izdaja festivala Jazz Cerkno. Odprtje razstave je pospremil krajši koncert slovensko-italijanskega tandema bobnarja Marka Lasiča in saksofonista Yannisa Maizana. Koncert je po svoje napovedal tudi poseben poudarek letošnjega festivala na treh domačih zasedbah, ki so premierno predstavile nove projekte, pripravljene posebej za festival.
Eno takšnih premier smo nato slišali takoj na začetku glavnega programa na Starem placu. Igor Lumpert, eden naših najbolj uveljavljenih saksofonistov, je s slovensko-ameriško-nemškim triom Igor Lumpert's Radium Bath plays Fight Songs predstavil svoje nove skladbe, posvečene borcem, ki so pomagali osvoboditi Slovenijo. Izjemno uigrana zasedba je postregla z odličnim nastopom, na katerem so poslušalci uživali v izjemnih saksofonskih pasažami, ki so koketirale z zapuščino spiritualnega jazza iz 60. let prejšnjega stoletja.
Sledil je enako razburljiv koncert tria Peter Evans EXTRA, ki ga vodi ameriški trobentač Peter Evans, znan kot izjemen mojster razširjenih tehnik igranja. Slišali smo osupljiv improvizirani nastop z eno samo daljšo skladbo, v kateri so se prosto po navdihu spreminjali temeljni gradniki glasbe – od ritma in Evansovega nekonvencionalnega zvena trobente do elektronsko obarvanega ozadja.
Zaključek prvega festivalskega dne je bil v znamenju prvega cerkljanskega nastopa legende newyorške scene, kontrabasista Williama Parkerja. V njegovem novem triu CIRCULAR PYRAMID sta še kitaristka Ava Mendoza ter bobnar in tolkalec Hamid Drake. Vrhunec koncerta je nastopil, ko je kontrabasist vzel v roke nekaj tradicionalnih ljudskih glasbil, kot je japonska piščal šakuhači, ter s petjem in angažiranim političnim govorom opomnil na izvirno moč in poslanstvo glasbe.
V pestro dogajanje drugega, sobotnega dne nas je povedel intenziven in inventiven sklepni koncert otroške delavnice »Pradavni zvoki narave«. Na popoldanskem koncertu v glasbeni šoli se je s sugestivnim solo recitalom predstavila saksofonistka Ingrid Laubrock. Zvečer je muzicirala tudi z Lopez, Laubrock, Rainey Triom, katerega prvovrstna svobodnjaška glasba je balansirala na meji med čvrsto strukturo in spontanostjo. Pred tem koncertom smo na glavnem odru slišali ekskluzivno in izjemno usklajeno sodelovanje tria Lolita in Jureta Pukla. Za osupljiv zaključek drugega dne je zaslužna japonska zasedba Otomo Yoshihide New Jazz Quintet, ki je odkrito nanašanje na zlata leta ameriškega jazza domišljijsko začinila z nepričakovanimi izbruhi solističnih intervencij ter koncert zaključila s čarobno himnično balado in na dodatku še z žmohtnim neworleanškim jazzom.
Sklepni dan 30. izdaje festivala Jazz Cerkno se je začel z Jazzohodom – pohodom na Porezen – in koncertom Jureta Torija ter nadaljeval s sklepnim koncertom rezidence Jazz inkubator, na katerem je nastopil Maj Kavšek Kvartet. Na glavnem odru so se poslušalci navdušili nad unikatnim projektom TIBIA SONORA domačega tria Gombač / Krhlanko / Vollmaier, ki je zvok neandertalčeve piščali ponesel v neslutene višave. Po čarobnem atmosfersko-filmskem vzdušju, ki so ga pričarali glasbeniki iz belgijskega tria De Beren Gieren, so za piko na i izjemnega letošnjega programa poskrbeli švedski veterani iz tria Gush. Sklop avtorskih skladb, ki so kipele od domiselnih vložkov posamičnih članov, je zasedba sklenila z domišljeno predelavo jazz standarda Afro-Blue.
Jazz Cerkno
Foto: Bojan Tavčar
Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!