ZALA: PRVI IN TRETJI ODSEK POLETI, DRUGI ODSEK Å E NE!

Četrtek, 09. julij 2015

Kot smo poročali že včeraj, je z Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo prišla nedvouma odločitev, da letos poleti med kolektivnimi dopusti popolne zapore prometa na odseku državne ceste v Zali ne bo, saj bosta izvedeni le prva in tretja lokacija sanacije brežin nad cesto. Sanacija druge – vmesne lokacije, ki po projektni dokumentaciji predvideva miniranje previsne skale nad cesto, zaradi česar bi bila potrebna popolna zapora prometa, pa letos ne bo izvedena. Zaustavilo se je pri projektu za drugo lokacijo, saj, kot so ugotovili na Direkciji, so dosedanja mnenja strokovnjakov že pokazala, da je projektna dokumentacija potrebna ponovnega in tehtnejšega razmisleka ter iskanja ustreznejših rešitev. Zaradi zahtevnosti terena gre namreč za natežji primer, kar so jih doslej reševali v Sloveniji, kot je na dopoldanski novinarski konferenci v Ljubljani povedala Karmen Cian, inženirka gradbeništva, ki na Direkciji za infrastrukturo vodi ta projekt.


Projekt sanacije 800 metrskega odseka brežin nad glavno cesto Idrija-Godovič, ki ga ogroža padajoče kamenje, je zaradi različne zahtevnosti posegov razdeljen na tri lokacije. Po 15. juliju, ko se izteče pritožbeni rok, bo, če ne bo pritožb, izvajalec že lahko začel z izvedbo del v Zali na prvi in tretji lokaciji, ki izvedbeno nista zahtevni. V prihodnjih petih mesecih naj bi brežine nad obema deloma ceste zavarovali z zaščitnimi mrežami. V času del bo promet, kot že doslej, tekel semaforizirano, izmenično enosmerno. Po zaključku teh del bo semafor še ostal v Zali, vendar bo urejal izmenični enosmerni promet le še na vmesnem 150-metrskem odseku pod previsno skalo.

Za razmislek o načinu sanacije brežin na območju previsnega skalovja pa si bodo na Direkciji morali vzeli bistveno več časa, kot so prvotno predvideli. Projekt je namreč v recenziji, zaradi zahtevnosti izvedbe pa ga bodo na Direkciji, ob pomoči sodelujočih geologov in minerskega podjetja ter drugih strokovnjakov, še temeljiteje preučili in poglobili raziskave. ÄŒeprav neodvisni geologi opozarjajo na rizičnost sanacije s pomočjo miniranja previsa, na Direkciji še vedno menijo, da je to najhitrejša, najcenejša, izvedbeno in okoljsko najustreznejša varianta, čeprav se zavedajo, da bo, če se zanjo odločijo, potrebno uresničiti vse ukrepe za varno izvedbo te različice sanacije. Ob tem pa še vedno niso povsem ovrgli možnosti izvedbe drugih variant sanacije, kot sta galerija ali predor, ki pa naj bi bili bistveno dolgotrajnejši, tehnično še zahtevnejši in dražji.

Za zdaj še ni znano, do kdaj si bodo na Direkciji vzedli čas za proučevanje projekta in iskanje najboljše variante sanacije brežin nad tem odsekom državne ceste v Zali. Gotovo je, da se bo sanacija drugih dveh odsekov začela še to poletje. Med deli bo, kot doslej, promet izmenično enosmerno urejal semafor, ta pa bo ostal tudi po zaključku sanacijskih del, in sicer za urejanje prometa na bistveno krajšem odseku ceste pod skalnim previsom. Tam naj bi se sanacijska dela v najboljšem primeru začela prihodnje leto, vendar bodo zaradi varnosti prometa terjala popolno zaporo prometa, ki pa bo - po prepričanju strokovnjakov- trajala bistveno dlje od sprva predvidenih 22 dni.


Metka Rupnik


Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

sobota
27.04.2024
4°C / 16°C
nedelja
28.04.2024
6°C / 18°C
ponedeljek
29.04.2024
9°C / 22°C