PETKOV UTRIP FESTIVALA JAZZ CERKNO
Sobota, 20. maj 2017
Petkovo dogajanje na festivalu Jazz Cerkno je bilo v znamenju improviziranja, ki pa se ga je vsaka od treh nastopajočih zasedb lotila po svoje. Tako so poslušalci, ki se jih je spet nabralo za polno prizorišče, lahko sledili različnim vidikom sodobne improvizirane glasbe: najprej skozi optiko moderne avantgardne glasbe, nato prek klasičnega akustičnega pianističnega jazz tria ter na koncu še v obliki električnega pianističnega tria v spregi z elektroniko in rockom.
Najprej smo slišali mednarodno dvanajstčlansko zasedbo Šalter Ensemble, ki jo sestavljajo glasbeniki iz Švice, Srbije, Hrvaške in Slovenije. Slovenske barve so v zasedbi zastopali Tomaž Grom, Irena Tomažin in Samo Kutin. Številna glasbila, ki jih igrajo člani zasedbe, so skozi domišljeno in konceptualno izpiljeno igro pridobivala nove zvenske odtenke. Raznoliki zvoki so se med sabo prežemali in ustvarjali nenavadno mnogozvočje nekje na meji med iskanjem mističnega prazvoka in poustvarjanjem zvočnega vrveža sodobnega vsakdanjika.
Sledil je nastop ameriškega tria Smith / Taborn / Maneri, ki ga sestavljajo bobnar in vibrafonist Ches Smith, hkrati avtor vse glasbe, pianist Craig Taborn in violist Mat Maneri. Trio ima zasnove v spajanju komorne glasbe in jazz improvizacije. Izjemno dodelane skladbe so se razvijale počasi, neobremenjeno in kakor da ležerno, z nizanjem na videz preprostih motivov. Ti so se nato sproti spreminjali in dobivali različne poudarke, odvisno pač od tega, kateri od treh izvrstnih glasbenikov je prevzel začasno glavno vlogo v navdihujočem skupinskem zvenenju.
Za sklep smo slišali naelektreni portugalski RED Trio z gostom, finskim kitaristom Raoulom Björkenheimom. Kvartet je ustvarjal zgoščene teksture, ki so bolj kot na melodičnih motivih temeljile na hitrem izmenjavanju ritmike in menjavanju nosilnih vlog med inštrumenti. Občasno so temu nenehnemu zvočnemu valovanju dodali kake psihedelične prvine, predvsem z rabo elektronike, medtem ko je kitarist sem ter tja pristavil kake naostrene rockovske linije.
Še pred večernimi koncerti pa je v sklopu spremljevalnega programa v mestnem muzeju sociolog in novinar Ičo Vidmar predstavil svojo pravkar izšlo knjigo »Nova muzika v New Yorku«. Na poučni predstavitvi je opisal spremembe newyorške napredne glasbene scene skozi optiko gentrifikacije, torej kapitalističnega prevzemanja prostorov, ki so ga dotlej uporabljali neodvisni glasbeniki, in izrinjanja glasbenikov iz središča mesta.
Včerajšnjemu festivalskemu dogajanju je prisluhnil tudi ameriški veleposlanik v Sloveniji Brent R. Hartley, ki se je sestal z županom Jurijem Kavčičem ter s člani tria Smith / Taborn / Maneri. Ameriška ambasada je sicer med podporniki festivala Jazz Cerkno, na katerem bosta jutri nastopili še dve ameriški zasedbi: duo Halvorson / Fujiwara in Tomeka Reid Quartet.
Mario Batelić
Komentarji
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!