Vanja Hvala
Voditeljica programa
Foto: PP Nova Gorica
S ciljem zmanjšanja števila in posledic prometnih nesreč z udeležbo voznikov motornih koles je Policijska uprava Nova Gorica v soboto, dne 22.03.2008, na Policijski upravi Nova Gorica pripravila teoretično usposabljanje za vožnjo motornih koles, ki je trajalo od 9. do 14. ure. Nad udeležbo članov moto klubov, ki so prišli iz različnih krajev na območju Policijske uprave Nova Gorica in tudi izven, so bili prijetno presenečeni. Usposabljanja se je tako udeležilo kar 57 motoristov. Policist Postaje prometne policije Nova Gorica, inštruktor za vožnjo motornih koles je najprej podal nekaj teoretičnih izhodišč za vožnjo motornih koles. Poudarek je bil predvsem na nabavi in uporabi primerne zaščitne opreme ter pripravi motornega kolesa za vožnjo. V nadaljevanju je nato inštruktor izpostavil pravilno vožnjo z motornim kolesom po cesti in opozoril na različne nepredvidene oz. nevarne situacije na katere voznik motornega kolesa med vožnjo največkrat naleti ter pravilno ukrepanje v takih primerih. Najpomembnejša za voznika motornega kolesa je sposobnost predvidevanja dogodkov na cesti, na kar so bili še posebej opozorjeni.
V razpravo so se prisotni vključili predvsem na temo primerne in prilagojene hitrosti voznikov motornih koles. Poudarili so tudi, da tudi drugi udeleženci v cestnem prometu pogosto kršijo cestno prometne predpise in jih s svojo vožnjo ovirajo in ogrožajo tako, da bi bilo tudi njih potrebno povabiti na usposabljanja za varnejšo vožnjo, predvsem pa jih opozoriti, da so na cesti tudi drugi, šibkejši udeleženci v cestnem prometu. To je še posebej pomembno sedaj, v pomladnih mesecih, ko na ceste prihaja vedno večje število voznikov koles, koles z motorjem in ne nazadnje tudi motornih koles. Vozniki teh vozil so nesporno manj vidni in za to še posebej ogroženi, saj jih vozniki osebnih in tovornih vozil pogosto spregledajo, kar ima ponavadi hude in tudi tragične posledice.
V nadaljevanju usposabljanja so se prisotni preizkusili tudi na simulatorju vožnje motornega kolesa »Honda Riding Trainer RT1«. Sestavne komponente simulatorja so računalnik z velikim LCD zaslonom, krmilo, sedež, prestavna in zavorna ročica. Glavni namen simulatorja je čim pogosteje postaviti kandidata v tiste nevarne situacije, ki so največkrat vzrok prometnih nesreč motoristov. Kandidati so na simulatorju prisiljeni predvidevati nevarne situacije med vožnjo in s tem spremeniti svoje navade in obnašanje v prometu. Dogajanje oziroma vožnja na simulatorju namreč poteka tako v naselju kot tudi na cestah zunaj naselja, avtocestah v različnih vremenskih in dnevnih pogojih. Kandidat lahko z izbiro na računalniku izbere simulacijo vožnje podnevi ali ponoči, v megli, na spolzkem vozišču ali drugih okoliščinah, ki lahko bistveno vplivajo na vožnjo voznika motornega kolesa.
Usposabljanja so se udeležili tako starejši kot tudi mlajši vozniki. Njihov vozniški staž je bil zelo različen, saj so bili prisotni tako vozniki začetniki kot tudi že izkušeni vozniki. Usposabljanja se je udeležilo tudi več voznic.
Z usposabljanjem motoristov bodo nadaljevali 6. aprila 2008, ko bodo policisti inštruktorji sodelovali pri praktičnem usposabljanju voznikov motornih koles na preventivni prireditvi pred Merkur centrom v Kromberku, ki ga organizira Društvo ljubiteljev hitrostnih motociklov Rrooaaarrr in nato na še nekaj usposabljanjih v aprilu in maju, ki jih bomo izvedli skupaj z različnimi moto klub na celotnem območju policijske uprave. Vozniki bodo z različnimi praktičnimi vajami pridobivali izkušnje za obvladovanje vozila v različnih situacijah.
Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!