Neža Vončina
Voditeljica programa
Trenutno stanje na cestah jasno dokazuje, da so se vsi vpleteni na zapore in obvoze pripravili slabo in površno. Kot je v navadi v tej državi odgovorni postanejo neodgovorni in karavana gre naprej. Rešitve se iščejo v zadnjem trenutku, te pa žal ne prinašajo zadovoljivih rezultatov – ne za lokalno prebivalstvo ne za prometno varnost. Smo v četrti verziji katera najbolj bremeni lokalno prebivalstvo in ga izpostavlja prometnemu kaosu.
Kot predstavnik lokalne skupnosti, ki sodeluje na sestankih z DARS-om, DRSI-jem, Ministrstvom in Občino Vipava, želim izpostaviti resen problem: vsi ukrepi se sprejemajo zgolj za reševanje trenutnih težav, brez celovitega in dolgoročnega pogleda. Vsem nam je jasno, da se bodo tovrstne zapore ponavljale, zato je nujno, da se pristopi k trajnim rešitvam.
Že ob otvoritvi hitre ceste Razdrto–Vipava avgusta 2009 je bil preko komisije ki jo je vodil pokojni Marjan Furlan iz Podnanosa in občinskega sveta Vipava sklenjen dogovor z DARSOM in državo, da se poišče dolgoročne rešitve in se jih začne takoj prilagajati tako da bo ob zaporah vse pripravljeno. Od takrat – razen nekaj preplastitev cest – ni bilo narejenega nič bistvenega.
V trenutnem stanju so bile dane naslednje obljube:
dolgoročna rešitev za avtobusno postajo Lozice (trenutno nadomeščena z začasnimi kombi prevozi do Podnanosa),
postavitev semaforja v Podnanosu (začasno, nato stalno),
ureditev križišča Podraga z začasnim semaforjem,
ureditev križišča Mance z začasnim semaforjem in kasnejšo umestitvijo krožišča.
Posebej zaskrbljujoče je dejstvo, da je ministrica trdila, da je bila avtobusna postaja Lozice strokovno postavljen in je povsem varna in primerna. Kar je ugotovila stroka teden dni nazaj je to da so jo zaradi stroke odstranili. To dokazuje, da se številne t. i. strokovne odločitve sprejemajo nestrokovno in brez posluha za lokalno skupnost in da ne prestanejo resne presoje.
Lokalna skupnost zato vztraja:
da se uredijo občinske ceste Podgric–Podnanos, Podnanos – Podnanos, Podnanos–Podraga, Podraga–Mance in Mance–križišče za Slap,
da se s preplastitvijo usposobijo za lokalno prebivalstvo, traktorje in kolesarje,
da se ob zaporah uvede možnost enosmernega prometa na teh cestah, kar bi povečalo varnost in razbremenilo magistralno cesto.
Magistralno cesto se zapre za kolesarje in traktorje. Ta prepoved vožnje kolesarjev in traktorjev med Otoščami in Vipavo, bi bistveno izboljšalo varnost in pretočnost prometa.
Ignoriranje teh predlogov je nesprejemljivo. Že večkrat se je pokazalo, da ponujene »strokovne« rešitve ne delujejo – primer avtobusne postaje, preusmeritev prometa na Fernetiče in trenutna različica ukrepov, ki še dodatno obremenjuje naše okolje, to jasno potrjujejo in dokazujejo.
Lokalna skupnost pričakuje, da bodo tokrat naši predlogi slišani in da se bodo izvedli ukrepi, ki bodo trajno zagotavljali varnost in kakovost življenja. Če pa se to ne zgodi, si pridržujemo pravico do organiziranih protestnih dejanj – od mirnih akcij s traktorji in kolesarji do napovedane zapore cest.
V imenu lokalne skupnosti Miran Žvanut
V tej rubriki so objavljeni komentarji sodelavk in sodelavcev ter poslušalk in poslušalcev, ki nam podpisane pošljejo na naslov: info@primorskival.si. Vabimo vas k sodelovanju!
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!