PA RAZUMI, ČE MOREŠ!

Četrtek, 28. marec 2019

Kot smo vam obljubili, smo skušali poiskati odgovore na vprašanja poslušalk in poslušalcev, ki na idrijskem in cerkljanskem opažajo nenavadno vedenje policije (o tem je v svojem blogu zapisal tudi Vide).

Naše vprašanje je bilo sila preprosto, odgovor nanj pa ne. Predlagamo, da vse skupaj ocenite sami:


Vprašanje uredništva:

 V zadnjih tednih nas poslušalci zelo pogosto opozarjajo na nenavadne
postopke, ki jih izvajajo policisti iz Idrije.  Zgodbe so preproste:
Redno, po zelo natančno podobnih pričevanjih, namreč cestni nadzor izvajatan dva policista  po istem scenariju: z modrimi lučni se
zapodita za voznikom, ga ustavita, opravita nadzor - in , vsaj v večini
primerov, voznikom dovolita nadaljno vožnjo.

Danes se je eden izmed pričujoših ojunačil in prispeval blog za našo spletno stran.
 
Naše vprašanje je popolnoma enostavno:
 
Ali so taki postopki (z redno uporabo opozorilne luči) sploh legitimni.
Če so (verjetno pogojno so), zakaj jih izvajajo samo na območju
policijske postaje Idrija?
Pričakujem seveda izključno jasen odgovor na vprašanje, saj je logično, da v širšem smislu ne nasprotujemo preventivnim aktivnostim v cestnem prometu.

 
Hvala za sodelovanje, Ivan Seljak

------------------------

Tu pa je odgovor, ki je zelo zapleten, zato ga objavljamo v celoti:

 

* Policisti posebne svetlobne in zvočne znake uporabljajo na belo modrih in civilnih vozilih policije s prednostjo oz. na vozilih za spremstvo. Uporaba na vozilih s prednostjo in vozilih za spremstvo je določena v 101. členu Zakona o pravilih cestnega prometa(dalje: ZPrCP) in v Pravilniku o vozilih s prednostjo in vozilih za spremstvo, ki določata kateri so ti svetlobni in zvočni znaki, pomen le teh, način in okoliščine uporabe in dolžnosti voznikov v primerih, da jih policisti z vozilom s prednostjo ustavljajo.
Pravilnik o vozilih s prednostjo in vozilih za spremstvo navaja poleg
policije tudi ostale državne organe in službe, ki imajo pravico uporabljati
službena vozila s posebnimi svetlobnimi in zvočnimi znaki.
 
Pravilnik dovoljuje uporabo posebnih svetlobnih in zvočnih znakov na
vozilih s prednostjo in v 3. členu med ostalim določa naslednje uporabo v naslednjih primerih:
- za izvedbo nujnih nalog, potrebnih za reševanje življenja ali  premoženja oziroma za preprečitev nastanka velike materialne škode,
- za preprečitev ali odpravo onesnaženja okolja,
- za zavarovanje in ogled kraja prometne ali druge nesreče,
- za odkritje oziroma prijetje storilca prekrška ali za zavarovanje kraja
storitve prekrška,
- za odkritje oziroma prijetje storilca kaznivega dejanja ali za
zavarovanje kraja storitve kaznivega dejanja,
- za izvedbo nujnih in neodložljivih nalog državnega organa, ki so za  delo državnih organov strateškega pomena,
- za izvedbo nalog pri varovanju oseb in objektov ter
- za izvedbo nalog varovanja javnih prireditev in javnih shodov.
 
- Na vozilih s prednostjo je dovoljeno uporabljati posebne svetlobne  znake tudi za izvedbo vaj zaščite in reševanja, skladno s pravilnikom, ki  ureja vaje na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, za  opozarjanje na nesrečo, zgostitev prometa oziroma zastoj ali druge  okoliščine, ki pomenijo nevarnost za udeležence cestnega prometa. 
- Na policijskih vozilih je dovoljeno uporabiti posebne svetlobne in
zvočne znake tudi za ustavitev vozila, ki vozi pred njim."
 
 
V širšem kontekstu tovrstnih postopkov, velja poudariti tudi določbe 3.
odstavka 101. člena ZPrCP, ki vozniku, za katerim vozi policijsko
vozilo nalaga naslednje obveznosti:
 
- modra svetlobni: udeleženci v cestnem prometu morajo takoj dati prosto pot vozilu, ki daje znak z modro svetlobnim znakom (umaknitev na rob vozišča, po potrebi ustavitev ob robu ali zunaj vozišča);
 
- modra svetlobni znak in svetlobna tabla: udeleženec v cestnem prometu  mora postopoma zmanjšati hitrost in ravnati po odredbi, izpisani na svetlobni tabli službenega vozila policije ali drugega državnega organa;
 
- modri svetlobni znak in kratek znak s sireno: nalaga obveznost, da mora voznik postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu ali zunaj
vozišča, voznik in potniki ne smejo izstopiti iz oziroma z vozila,
dokler jim policist tega ne dovoli;
 
- rdeč in moder svetlobni znak: vozniki morajo takoj ustaviti vozila in
dati vozniku vozila s prednostjo prosto pot;
 
 
V postopkih policistov ne gre t.i. "redno" uporabo svetlobnih in zvočnih znakov na vozilih s prednostjo, ampak za uporabo v določenih primerih in okoliščinah, ko policist glede na zgoraj navedene primere ocenjuje, da je to potrebno za uspešno izvršitev uradne naloge (npr. v operativni  praksi se to uporablja kadar je to potrebno za reševanje življenj ali   premoženja, v cestnem prometu kadar je sum storitve prekrška,  kaznivega dejanja s strani voznika, nadalje uporaba zaradi vožnje na kraj prometne nesreče ali drugega operativnega dogodka, spremstvo  varovanih oseb in drugi primeri...).


Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!

V tej rubriki so objavljeni komentarji sodelavk in sodelavcev ter poslušalk in poslušalcev, ki nam podpisane pošljejo na naslov: info@primorskival.si. Vabimo vas k sodelovanju!

Preberite tudi



Pozabljeno geslo?

 

četrtek
25.04.2024
7°C / 14°C
petek
26.04.2024
6°C / 16°C
sobota
27.04.2024
4°C / 16°C